torsdag 31 maj 2012

The Joyride

Hey, vill du hänga med på en "Joyride" med mig och Nya Seat Ibiza!?
Hoppa in så tar jag med dig på en tur, enjoy the joyride!

I går eftermiddag ägnade jag bara tid åt mig själv, lite sådär lyxigt som man annars aldrig gör. Det var dags att genom Buzzador få prova Seat Ibiza. Ja jag vet!
Det andas lite semester och lyx över det hela.
Ingen hemifrån hade tid att hänga med heller så helt plötsligt fick jag egentid också.
När hade jag det senast???

Hoppa in så åker vi!


Då ger vi oss iväg på en provtur då. Milde himmel vad kul det är att provköra bil.
Har väl aldrig direkt tyckt något om det innan, men nu, jo det var KUL!
Lättkörd, smidig, snabb och bekväm att sitta i, inte tråkig alls med andra ord.
Framför allt var det lätt att se och hitta alla knappar och reglage som man vill
ändra på innan man ger sig iväg.

Hamnar på Växjö Bastanäs och där har jag aldrig varit förr.
Är ju bara tvungen att se mig omkring på omrädet då det verkar vara väldans fint där.
Här odlades det i små Koloniträdgårdar och lugnet och tystnaden var märkbar......
tills jag kom!!



Måste hoppa ur bilen också för att se den från utsidan.
Hm, ok färgen kunde varit lite roligare och hade jag fått välja
 hade den varit cerise eller blå, men nu låtsas vi att den bara är det.
Jomen det funkar ju. Nu är bilen blå!

Hoppa in igen så kör jag en sväng till innan det är dags att återvända med bilen
till bilaffären.

Hade ingen fotograf med mig, så jag fick agera själv.
Å så här ser man ut när man är en nöjd Seat-testare!

3 kommentarer:

  1. Roligt inlägg! :)
    Alltid kul med nya bilar!
    Fin bild på dig! :)
    Ha en fin kväll!
    Kram
    //Lana

    SvaraRadera
  2. Det är ALLTID kul att testa och träffa på nya bilar!
    Var ju hos kussen och hennes man och dom har köpt ett litet "monster", en Audi värsta modellen - som var tjusigt blå. Och den förevigades med mycket stor stolthet!
    Nu har ju jag jobbat med race-, veteran- och sportbilar hela mitt liv så jag är inte lätt att imponera. Själv skulle jag inte heller lägga ner så vansinnigt med pengar på en BIL som man använder till vardags. Som villaägare bör man ju ha något man kan frakta saker i. Det är väl OK om det är ens hobby, men annars så är det nog lite väl överdrivet. Ibland undrar jag om det är bara för att imponera på grannarna.....

    SvaraRadera
  3. Vad kul att få testa en bil sådär! Inte dumt när den dessutom går bra:)
    Kramisar

    SvaraRadera

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...