torsdag 23 oktober 2008

Long time no see, kan man ju tycka! , luften gick ur oss alla i familjen när väl Elias kom hem och allt rullade på som (nästan) vanligt. Det är höst vänner! Med det kan jag nu säga att vi är klara med det stora hela i trädgården. Det är givetvis löv kvar att kratta, men jag väntar på den stora turen........ Ett år, ja hittills har det bara hänt ett år, att världens storm kom och skeppade i väg alla löv och jag såg dem aldrig mer. Jag undrar fortfarande vart alla löv tog vägen. Någonstans måste de ju ha slutat sin färd, i vems trädgård?Vi har ju två stora ekar och massor av björkar på tomten så det blir en hel del att släpa iväg med. Tänk vad skönt om allt bara blåste bort. ..........IGEN........ Det här trädet står inte hos oss utan i Gassgöljehult där Elias och jag tog en promenad för ett tag sedan. Maffigt träd, gulliga kossor. Jag har ju alltid svårt att bara gå förbi t.ex en ko utan att prata. Jag pratar med mycket ljus röst och låter allmänt fånig, men kossor och hundar är ju så gulliga. De säger alltid något tillbaka till mig och vi förstår varandra. Vi har förresten två ekorrar ibland hos oss. De verkar inte alls uppskatta att jag pratar med dem utan kilar fort upp i eken och tittar på mig. Skulle väl gå att få dem tama eller? Farmor hade ekorrar som åt bulle ur hennes hand - så skulle jag också vilja göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...