fredag 26 december 2008

Julafton

Julafton kom till oss också till slut!
Den som väntar på något gott väntar aldrig förlänge - sägs det, men stämmer det?
I år tycker jag att väntan var längre än vanligt. Kalle Anka tog aldrig slut och Tomten drog ut på tiden. Kan ju vara så att barnen är större och allt går så mycket smidigare för varje år, om det inte hade varit för MORFAR. Han har en tendens till att inte kunna sitta still just runt 16-tiden. Han måste upp och hoppa, titta ut genom fönster, ut och in genom ytterdörren, och han är som ett STORT barn. Han vill verkligen vara med när Tomten kommer och gärna få en presentation VEM tomten egentligen är.
Titta på fotot här nere. Det slog mig just hur lika Elias och morfar är (i alla fall när de äter) Det är inte mycket som skiljer - skulle vara åldern då i så fall.....
Efter maten är det dags för lite vila. En del vilar mer än andra - ord är överflödiga, eller hur!
När jag tog fotot märkte personen i fråga inte någonting. Men efter tuppluren förkunnade han att det inte hade gått att sova i den soffan - OTROLIGT!
Tomten gräver djupt i säcken och har svårt att läsa namnen på paketen. I år tyckte i alla fall jag att Tomten hade Stockholmsdialekt - undrar hur det kommer sig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...