lördag 20 mars 2010

Pepsi rapporterar

Jag har känt att det har varit något på gång en längre tid nu. Jag tror att jag fick mattes bägaren att rinna över en dag då jag stog och spanade ut genom fönstret i soffan. Jag blev som ALLTID lite smått förbannad över att grannen gick förbi med sin hund. Ja jag gillar väl egentligen inte att någon går förbi på gatan överhuvudtaget och jag talar om det också, rejält.

Nu har matte sagt till mig på skarpen att jag inte får beté mig sådär till gränsen förbannad, utan jag får ta det lite lugnt. Jag får markera att någon går förbi, men jag får inte explodera om jag nu ska förklara det lite enkelt. Men i alla fall kom matte emot mig där jag stog i soffan och tog tag i mig. Då, för en kort sekund glömde jag bort mig och gjorde något ganska dumt - jag markerade att det är jag som bestämmer. Nu är det inte så att jag bestämmer här, men jag glömde bort mig - shit också!

Man gör inte så mot matte ostraffat. Jag fick rejält med bassning och nu är hon efter mig hela tiden så fort det bara knackar på dörren. Jag får inte flippa ur, och hon har gett sig den på att hon ska få mig att fatta det.
Jag fattade med en gång när hon sa att nu har jag bestämt mig!
Det blir operation. Oj! Vad är det då?

Hon ska följa med mig och vara ledig dagen efter min operation och skämma bort mig. Kan väl inte vara så farligt när jag får smärtstillande eller? Vet inte om jag kommer att märka någon skillnad, men matte säger att det kan vara bra för både mig och alla andra. Jaha, det är väl bara att få det överstökat då!
Kommer jag att skälla mindre efter det undrar jag, eller ändrar jag attityd?
Hur eller hur, så är jag inte så jätte orolig.........än. Alla vet ju att efter en operation får man PRESENTER.



1 kommentar:

  1. Hua mig, din matte talar verkligen om var skåpet skall stå ;o) Dessa bestämmande mattar!

    Kram Tilda

    SvaraRadera

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...