fredag 30 april 2010

Loppis

I morgon, 1 Maj mellan kl: 10-16 är det loppis här i kvarteret, närmare bestämt på Floragatan 6, granntomten.

Jag älskar själv att gå på loppis och det är inte alltid jag hittar något, men det är kul att bara kolla och kanske få dumma ideér. Men jag brukar tänka att OM jag köper något på loppis, då måste något annat bort hemma och lämna plats för det nya. Annars blir det lätt förmycket saker som bara tar en massa energi.

Det är första gången som jag är med själv och säljer saker på loppis. Jag satt hela förra helgen och rensade i killarnas "lekrum". Det är bara att erkänna att de har växt ifrån leksakerna. Nu är det dator och X-box som gäller och bilarna bara samlar damm. Men då de har varit så rädda om sakerna och inte direkt lyckats ta sönder allt så ser ju vissa saker ut som nya. Jag kan bara inte slänga det som är helt och brukbart för någon annan..

Det här har vi lyckats få ihop utan problem och detta ska vi sälja:

Bilar i alla storlekar, fjärrstyrda bilar, små vanliga bilar, utryckningsfordon, arbetsfordon, traktorer, små motorcyklar, dinosar, vulkanberg med dinosar, trexiflexbana, en barncykel, inlines, allt man kan tänka sig inom militärleksaker, trä-gevär, hamsterbur, snickarlåda, en stor lyftkran, ett runt barntält, indian bonad, puzzel, spel, Tv-bänk, Kalla Anka böcker m.m.

Elias och jag har fixat Negerbollar och Muffins till fika försäljningen.

Hoppas att vädret blir något så när och att det kommer en hel del människor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...