tisdag 4 maj 2010

En kall tisdagskväll

Kvällens lydnadskurs är avklarad tillsammans med Erik och Pepsi i Uppvidinge Hundklubb. Det spelar ingen roll hur mycket kläder jag tar på mig så fryser jag HELA tiden vi är där. Idag var det bara 3 plusgrader och jag blir så sur när jag ska behöva frysa. Står man sedan bara och tittar på, då blir det ju bara ännu kyligare. När kommer det äntligen lite värme?

Idag gick det riktigt bra för Erik att få kontakt med Pepsi och de jobbade stundtals riktigt bra ihop. Den här kusen är en fortsättningskurs i lydnad som ska vara förberedande inför tävling i Lydnadsklass 1, om man vill. Blir lite sugen faktiskt nu när jag ser att Pepsi är ganska duktig när han går ut på plan. Det är nästan samma sting i ögonen som Nimba hade när vi tävlade förr. Därför tror jag säkert att Pepsi skulle gilla att tävla eftersom han verkligen visar vad han går för redan nu, fastän han är en tonåring med sina 1,5 år.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...