lördag 19 juni 2010

Angöra en brygga

Att angöra en brygga borde vara nästan samma sak som att angöra en tilldelad båtplats
Idag var det dags att sjösätta min brors/bröders båt i Karlskrona skärgård, närmare bestämt på ön Aspö.

Jag är absolut ingen båtmänniska, men däremot älskar jag vatten i alla former. Det verkar ju ganska så omständigt att sjösätta även den minsta av alla båtar och jag kände att jag inte ville vara så där jättemycket delaktig i det hela. Jag förklarade för både min bror och Patrik att om de blev pinsamma så tänkte jag låtsas som om jag inte kände dem.
Då säger min bror plötsligt; men du måste hålla i snöret när vi lägger i båten!!!


Jag hålla snöret, never in my life. Hur går det till då, undrar jag ?
Plötsligt får jag se ett äldre par på tre personer som just är på väg att sjösätta sin lite mindre båt och jag beger mig bort till dem.
Damen i fråga håller i snöret, och jag ställer försiktigt frågan om det är svårt att hålla i snöret?

Vi blir snabbt vänner och hon förklarar att hon varje år är med och håller just bara i snöret. Egentligen begriper hon inte varför hon ska behöva vara med varje år, men håller lydigt i sitt snöre.
-Du ska se att det kommer att gå bra för er också, lugnar hon mig.
Travar bort till mina båtkompisar och förklarar att nu vet jag hur man lägger i en båt, varvid båda kollar kritiskt på mig.

Jag höll i snöret och båten kom i vattnet till slut i alla fall. När vi sedan var inkvarterade på rätt båtplats kom de två farbröderna och gratulerade och sa: ja det gick ju bra, nu ligger ju båten på plats!

2 kommentarer:

  1. Hahhaaa jaa du är för rolig .. jisses va duktig du var !!!!! tänk att kunna hålla i ett snöre bara så där .. utan ens övat innan !!??? hihiiihii

    SvaraRadera
  2. Tack vare dig kom båten i vatten...man måste ju ha en snörhållare annars går det åt pipsvängen ;o)
    Kram E-L

    SvaraRadera

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...