söndag 21 augusti 2011

Att leda


Jag vill verkligen berömma alla de ideella ledarna som finns där
ute, om det så är inom ishockey, fotboll, gymnastik, m.m.
Ofta glömmer vi bort hur mycket arbete som de lägger ner på våra
ungdomar, vi ska vara tacksamma för att de vill ställa upp på sin fritid.

Den mellersta bilden tycker jag säger det mesta om en bra ledare.

En del av oss gillar inte att tävla, vi mår sämre än andra. Men
om en bra ledare hittar rätt ord, rätt känsla och kan förmedla den på ett
rätt sätt, då går även den mest nervöse ut på plan och gör
vad han eller hon kan.



Inte ens jag kan hålla tyst när en match går av stapeln, man lever
sig så in i spelet att det är omöjigt att vara tyst, ja, det är jag det.
Jag tycker att en ledare ska "leda" spelet med röst och rörelse.
En del andra tycker att en ledare ska vara tyst under match, jag
får inte alls ihop det resonemanget. Kanske i så fall
när det gäller de riktigt proffsiga lagen där arenan är så pass stor
och oljudet från oss som skriker är så öronbedövande att
spelarna ändå inte skulle höra sin ledare - haha!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...