torsdag 1 september 2011

Orientering

OM jag hade haft ett eget foto idag skulle det fått bli på en
JÄTTEMYGGA.
Men jag har inget foto, så det får bli ett lånat sådant.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Fil:Kompass_se_O.svg

Mygg fanns det gott om ikväll när Elias och jag tog oss till Elljusspåret här
i Åseda för att vara med på vår första orienteringsträning.
Vi gör det tillsammans, tar ett litet "smakprov" och ser om det
faller oss i smaken.
Redan i första "övningen" så inser jag att jag är ringrostig och blir
osäker på några kart-tecken - shit också!
Som tur är fick vi hjälp annars hade vi hamnat snett på banan kan jag
säga, ja om vi hade lyssnat på mig. Det hade nog gått bättre
att lyssna på Elias.
Jag vill minnas att jag älskade att orientera förr, det var ju som en
enda lång skattkarte-sökning och det gick så bra.
Nu är det bara att polera mig till min forna orientering-glans och se vart
det kan leda oss. Team Engdahl ska testa karta och skog tillsammans
utan att slå ihjäl varandra - det blir en upplevelse - haha!

2 kommentarer:

  1. Hej på dig, hittade hit när jag googlade LCHF som vi är nybörjare med. Använder hela familjen sig av LCHF?

    Fin blogg förresten, massa bra recept! Trevlig kväll :)

    SvaraRadera
  2. Hej Lisa, vad kul att du hittade hit och tack för kommentaren:)

    Ja hela familjen äter LCHF här hemma, även tonårskillarna. Jag är inte stenhård när det gäller dem, utan lagar mest husmanskost men har inte de där kolhydratern till som vi annars brukade ha. Helgerna får de bröd till frukost då de önskar sig det:) Ska börja prova att göra LCHF-frukostbullar framöver - kanske kan vara något.
    MEN vi mår alla bra av att äta så här i familjen och vi har blivit så medvetna om vad maten innehåller och var den kommer ifrån.

    Lycka till med din LCHF resa! Jag hälsar på hos dig i bloggen framöver. Ha det så bra!

    SvaraRadera

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...