tisdag 11 oktober 2011

Synfel eller önsketänkande

Min mamma har ju ett stort odlingsintresse, och jag tycker
att det är himla roligt att fotografera hennes så
kallade intressen - där någonstans på vägen kan man ju
säga att våra intressen möts - ha!

När jag tog steget in i växthuset så såg jag helt plötsligt en stor
klase med vindruvor. Min hjärna var redan i full gång
med att organisera vintrampandet, ekfaten, buteljerna
och slutligen den traditionella ekkorken, då jag till
min besvikelse ser att det inte alls är vindruvor som hänger där,
utan tomater.  


Får väl dra dit en vinstock och muta henne med att prova om det
kanske är möjligt att producera lite Italienska röda droppar. 
Ok, nu är ju inte egenodlade tomater helt fel heller, ska ju tilläggas,
de smakar ju åtminstone något - TOMAT.



2 kommentarer:

  1. Vilka klasar! Förstår att du misstog dem för vindruvor. Men någon ska vara först, kanske kan du stampa tomatvin? :-)

    SvaraRadera
  2. Om jag skulle vara du skulle jag pallat hem några stycken. Här kommer en länk på inlagda gröna tomater

    http://www.tasteline.com/Recept/Inlagda_grona_tomater

    SvaraRadera

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...