söndag 22 april 2012

Bordsdekoration

Lagom till Fredagen var det dags för lite bords-deko-pyssel.
Goda vänner kom på middag och jag pysslade ihop några Ranunkel med Brudslöja
att dekorera bordet med.

Det behövs inte mycket för att i alla fall mjuka upp bordsdukningen en aning.
Jag älskar att fixa dukningen med olika material och med olika teman.
Temat för kvällen gick väl mer i "sommarlängtan" och därför blev det
porslin från BlåMåsen och lite snäckskal till de vita blommorna.



Det är roligt att träffas runt bordet i goda vänners lag och därför vill jag
duka lite extra roligt när man väl träffas.








4 kommentarer:

  1. Otroligt snyggt! Vad fin du har gjort! Du är så duktig! :)
    Svar på din fråga:
    Jag får ont i magen (tyvärr fortfarande) av mejeriprodukter, få tillbaka sötsug (är sockerberoende i grund och botten) och tyvärr går upp i vikt... jag mår t.o.m. psykiskt mycket bättre utan mjölkprodukter... inga depressioner, inga onödiga utbrott (har tendens till ADHD, eftersom min pappa har det...) och jag har mycket finare hy när jag inte använder grädde, cf och yoghurtar... även om jag egentligen tycker att det är gott... t ex med vispad grädde... men då kan jag inte stanna och äter till jag kräks... :(
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack Lana!
    Jag kanske skulle testa denna vecka och minska på mejeriprodukter jag också, se om det hjälper mig.

    Kramizar!

    SvaraRadera
  3. Så fina arrangemang du gjort!:) Jag älskar ranunkel, de är så vackra. Kramar:)

    SvaraRadera
  4. Tack Helena.
    Tycker att Ranukel påminner mig om mina ängars "ängabollar". Maffiga och mulliga!

    SvaraRadera

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...