söndag 27 maj 2012

Mors Dag


Grattis mamma på din dag!




Det får jag ju lov att säga att min mamma, hon är en blandning mellan en
mullvard, ett bi, lite åsna, och en guldklimp:)

Mullvard - gräver alltid i jorden
Bi - flitig och kör på även när orken har tagit slut
Åsna - envis som synden och ger sig aldrig, även om hon har fel
Guld - hon har ett hjärta av guld och ställer alltid upp och är världens bästa rådgivare.

Tyckte att ett presenkort på Plantaget måste väl vara ganska bra för en mullvard, eller?
Nu kan vi snart gräva tillsammans hon och jag eftersom jag har blivit
utrustad med allehanda trädgårdsartiklar till Mors Dag.

Mina föräldrars odlings-torp som roligt nog döptes till Gnällatorpet för många många år sedan.
Tror ni att jag fick gnälla där, näpp!!
Här odlas det på längden och tvären av både grönsaker och blommor.



Kan man inte ha ett hönshus på "redit" då får man fuska sig till ett.
Mysigt att kika in genom rutorna och se alla tuppar och höns - en sagovärld!
Lite Astrid Lindgren stuk över det hela, tycker jag.




Här inne är det ett härrans kacklande och hönsen och tupparna berättar i mun på
 varandra om dagens händelser.




Ett litet axplock av min mammas värld och det är allt lite roligt att hon håller på
så mycket med trädgård, odling, blommor och höns.

Grattis mamma på din dag!


3 kommentarer:

  1. vilka fina och mysiga bilder! :)
    Ha en fin kväll!
    Kram kram!
    //Lana
    P.S.
    Tack för dina fina kloka ord! :)

    SvaraRadera
  2. Blev en härlig sommarkväll med räckmackelangos och lite rosé.

    Hoppas att du får ladda nu Lana.
    Kramizar!

    SvaraRadera
  3. Vad fint skrivit om mamma! Hoppas du också blev ompysslad på Mors-dag!

    Tack, snälla du:) De där kakorna är verkligen mysiga i sin rosa färg.
    Kramisar

    SvaraRadera

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...