söndag 6 maj 2012

Så nära himlen

Jag har varit så när himlen så många gånger utan att märka det.
Hur kunde jag bara missa spegeln som tar mig rätt in i himlen?

Titta på fotot så ser du träd och himmel, eller hur?!
Men ska jag berätta en hemlis.........
Det här fotot är upp och ner, jo faktiskt!

Jag såg det inte själv först och blev så förvånad när jag kollade fotona i datorn när jag kom hem.



Här är fotot sett från rätt håll, som jag tog det.
Jag drömde mig bort och tittade ner i bäcken och såg efter en stund att jag faktiskt såg träd i himlen.
 Åh tänkte jag, tänk att man kan uppleva himlen så lätt, bara genom att drömma för ett
ögonblick och skåda ner i en vattenspegel.


Min trogne följeslagare är som en linslus och han är nog med på de flesta kort utan att jag
egentligen vill ha honom där.
Han avslöjar ju hela magiken och ibland när jag ber honom att flytta sig "ur bild"
poserar han som en äkta fotomodell och visar vad han går för.


 Vi ska väl ut på mer fotojakt framöver och jag tror faktiskt att Pepsi gillar det lika mycket
som jag gör. Vi går där tillsammans och ibland kryper vi och ålar oss fram i skogen.
Om du råkar se oss, lugn, vi bara är "såna" och vi är tyvärr inte botbara.


7 kommentarer:

  1. Så otroligt vackert det är när himlen speglar sig i vattnen. Tack till Pepsi som ställer upp på bild för att visa hur det verkligen ser ut, för det är ju omöjligt att avgöra vilken som är upp och ner.

    Det är grymt vad tiden går fort och de små växer upp och blir stora. Vill bara stanna upp tiden en stund och hinna njuta av allt gott,
    Hoppas du får en bra start på veckan!
    Kramisar:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ibland är det tur att Pepsi är med på bild, bara för att bevisa vad som är upp och ner här i världen:)

      Radera
  2. Otrolig fina bilder! Och vilken härlig färg på Pepsis päls! :) Vår lilla Dasha (York) älskar också att posera när vi tar bilder på henne! :)
    Ha en fin dag!
    Kram kram
    //Lana

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hundar är så himla goa, de är med hela tiden och ställer upp på alla upptåg.........nästan:)
      Hälsa Dasha!

      Radera
  3. Läckert!
    Jag får också med en och annan Brun i bilderna utan att det direkt är planerat... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! ja då vet du hur det är Helén. Ibland kan man väl bli tokig när man vill fota något på marken, kryper runt och när man kommer hem så finns det en stor svart nos på bilden istället för den där blomman:)

      Radera
  4. Festligt med upp- och nervända bilder! Jag har tyvärr ingen fyrbent linslus, han har en viss förmåga att hela tiden flytta sig ur sikte när kameran är med. Men jag får trösta mig med att han åtminstone inte är rädd för kameran som Penny var!!
    Jaha, du var också i Växjö? Vi var faktiskt där två gånger, både på upp och nerresan. Vi t.o.m. käkade lunch på Max på söndagen. Vi hade ju lite bråttom eftersom vi skulle åka med 15.40 färjan och då är ju hamburgerställena perfekta. Och gott var det också!

    SvaraRadera

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...