söndag 21 september 2008

Trädgårdsarbete

Efter allt regnande så kom då den sista "fina helgen" enligt väderexperterna. Jodå, det gjorde den ju men jag hann inte med allt som skulle göras i alla fall. Erik och Elias spelade båda sina sista matcher i fotboll hemma på lördagen. Det blev några spadtag här och där för att sedan byta om och åka iväg och kolla på fotboll. När Elias var klar var det bara att åka hem, dricka lite kaffe, ner till fotbollen igen och då var det Eriks tur. SEDAN kom vi igång igen med arbetet. Det var väl kantgrävning som stog på tur. Det måste ju göras - lika bra att få det gjort. Så här blev det: Här är ett projekt som liksom växer för varje säsong. Det blir större och större för varje höst tycker jag. Har en del funderingar på hur man kan göra denna delen roligare till nästa vår. Att höra det plaska från fontänen när vi dricker kaffe på uteplatsen om sommaren är helt underbart. Sedan kunde jag inte låta bli att ta några fina bilder på några andra blommor när jag ändå var i farten. Trädgårdens sista Dahlia:
Spikklubba

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...