tisdag 23 september 2008

I onsdags 24/9 fick vi veta att Elias äntligen får en tid för operation för sitt öra på tisdag. På sitt vänstra öra hör han nästan inget alls eftersom det är ett hål i trumhinnan som inte vill läka ihop. Dessutom så samlas det bakterier i örat hela tiden så vi har fått åka in till Växjö nästan 1 gång i månaden för att rensa. Ibland gör det ont i hans öra på dagen och det blir ju alltid värre när han är förkyld. Han säger att det bubblar och sprakar i örat och ljudvolymen här hemma på TV och stereo är ibland mer än vad vi andra klarar av. Mest rädd är jag nu när han cyklar till och från skolan, han hör inte bilarna på lång håll utan när de är jämsides med honom. Jag har sett honom svänga rakt över vägen precis när en bil kom körandes bakom honom - då slutar man att andas för ett tag. Sedan är det ju inte smärtfritt att åka till öronläkaren och städa örat med en sug. Elias läkare heter Johan Danielsson och är också den läkare som ska operera honom. Vad dessa två herrar har ihop är att båda spelar fiol och båda har eller har haft en lärare som heter Aldén i efternamn. Elias har Ingeborg Aldén som lärare idag och Johan har tydligen haft hennes pappa Josef Aldén. Tänk vad världen är liten!
Så vem ska nu följa med Elias på måndag, tisdag och onsdag under sjuhusvistelsen? Jag frågade Elias och han säger att pappa ska följa med. Du mamma har ju varit hemma så mycket när jag var mindre så det kan vara bra för pappa att följa med denna gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...