torsdag 27 november 2008

Vem lurar jag egentligen

I år kommer jag inte att göra något julgodis, var min spontana kommentar en dag förra veckan.
Nä, det är väl ok fick jag höra, vi klarar oss ändå.
Bra då är det bestämt!
Men så gillar jag ju julen (mer än jag vågar säga). Jag tillhör den gruppen som verkligen ÄLSKAR julen med allt vad det innebär. Jag behöver inte få många julklappar, jag gillar att ge bort saker, att smyga och hitta på överraskningar till andra.
Det är en stressig tid säger nästan alla jag känner, och de verkar hata julen. Det behöver väl inte vara så märkvärdigt om man inte hinner. Alla får väl göra på sitt eget vis, fira, eller inte fira, stressa, eller inte stressa..........
Men en jul är ingen jul utan JULGODIS!
Det blev en gryta knäck som stog och puttrade medan jag tog fram adventsstakar och stjärnor. Jag vill gärna ha min knäck ganska hård och inte alls mjuk - så jag lät det puttra länge och bra innan Elias gjorde "kulprovet".
Mmmm - det var inte dumma alls!
De räcker säkert till jul - och vem tror på det?????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...