fredag 28 november 2008

Vad säger de egentligen?

Den som står på läktaren är den som spelar bäst, skiker mest och fattar minst av hockey. Tolka det hur du vill! Precis innan en match kan man få se denna speciella uppställning. För mig känns det då som om allt händer i "slowmotion" och det är sekunderna innan signalen ljuder. Det är ju så jäkla spännande och nervkittlande de första minuterna, ja det är det under HELA matchen. Det är också de viktiga minuterna i början som oftast visar slutresultatet. Det kunde vara skönt om kommande match på söndag börjar med några fina mål från våra killar. Förra säsongen var det något helt annat. De vann match efter match och ibland alldeles för lätt kan jag tycka. De var ibland inte ens glada när de vann, utan tog det för givet på något sätt. Men jag var "sketa" glad varje gång de vann - det är ju så härligt! I år spelar de visst i något som heter A-serien - The best of the very best, skulle jag kanske uttrycka det. Där finns det inget utrymme för drönare. Erik har växt till sig mentalt och inser att nu måste han ta i med resten av kroppen om det ska hända något när han är ute. Han var väldigt besviken på sina skott när säsongen började. De var ynkliga, men nu är det hårda slagskott som är intränade och ett och annat glidpass med styrka. Tacklingar är en annan bit som han har tränat mycket på. Det måste fram mer aggressivetet i spelet och vi övar för fullt. Man kan inte säga att man är arg och samtidigt låta som en myra - det känns ju helt fel. Här gäller det att med hela koppen visa vem som bestämmer på isen och vi har en bit kvar där, men vi kommer att fixa även detta! Han vill verkligen i år, och det märks. Förra året åkte han på HV71 lägret på sommaren med uttrycket; jag gör det här, men jag vet inte om jag kommer att klara det! Men han klarade det med bravur! Tänk själv att stiga upp 06.00 äta frukost och 07.00 börjar träningen. Det var sommarlov och han hade sovit till 11 varje morgon och har dessutom problem med att äta frukost direkt på morgonen. I år kan jag redan nu se en mer kaxig attityd; jag ska på läger och det kommer att bli så coolt! Han vet nu alla knep för att klara hela veckan med frukost och träningstider - han är beredd! På bortamatcher laddar vi upp hans väska med äggmackor - spelar han bra får han köpa sig något från kiosken. (Reiner, det är ett skämt - du skriker väl rätt ut nu när du läser detta) Jag säger ofta till laget att: det viktiga är att vinna - roligt kan vi ha en annan dag!!!! Det är däremot inget skämt! Håll tummarna att vi klättrar upp lite i tabellen, det behöver vi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...