lördag 29 november 2008

Har man inget jobb, då skaffar man sig genast ett.

En tanke kan vara rolig, leda till något gott, eller som i mitt fall - leda till ARBETE!
Det började med en liten, liten fundering om att kanske fixa till tapeten som hade lossnat i trappuppgången, och slutade i en totalrenovering. Så kan det gå ibland och därför ska man bli orolig när sådana funderingar börjar att mala i huvudet. Det blir aldrig så enkelt som man från början räknade med, utan det drar med sig det ena efter det andra.
Jag har ett sorts älgtorn i trappuppgången som min "Polske snickare" har fixat. En jägare skulle vara avundsjuk över detta torn. Hade vi inte fått hjälp med detta torn hade jag med all säkerhet stått på en stege och balanserat.

Patrik och jag har laddat med att köpa eget malt kaffe på Konsum och det smakar helt underbart. Synd att man inte kan skicka med dofter i bloggen, du skulle bli så kaffesugen!!!

Nu kan vi inte skjuta på arbetet mer, nu ska vi igång!
Det här är tidningar från 1939 som man har limmat upp på murstocken och sedan tapetserat med olika lager av årgångstapeter.
Eftersom murstocken blir varm så släpper tapeterna allt mer och därför tänker vi nu göra ett försök att måla istället.
Roligt med gamla tidningar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...