söndag 30 november 2008

7-3 yes yes yes yes yes yes yes yes

Det är hockeysöndag igen! Målar och slipar för att kasta mig in i duschen för att hinna ner till ishallen där Åseda möter Vita Hästen (Norrköping).
Med vit färg på händer och armar kommer jag 5 minuter innan start och jag hinner se uppvärming och den speciella formateringen som jag tog upp i ett tidigare inlägg.
Spelet börjar och jag hinner inte blinka förrän Åseda gör 1-0. Jag har sagt det förr i bloggen och här kommer det igen: det är de första minuterna som avgör hela spelet, ja nästan, oftast, ibland...
Vi gör 2-0 och jag känner att jag inte behöver hyperventilera för stunden!
Andra perioden blir jobbig. Vita Hästen gör 1-2, vi gör 3-1, Vita Hästen 3-2, med andra ord ett fördelat fram och tillbaka. Många utvisningar av både våra och deras killar, men jag tror nog att Vita Hästen vann den totalt.
Tredje perioden händer resten och det är ett helt underbart spel. Åseda åker skridskor som aldrig förr, passar bra och inte ens med en utvisad kan man märka av att de andra får övertaget.
Det gick inte lätt att vinna, men det var kämpargläden och viljan som vann idag - ÅSEDA, ÅSEDA!
En glad och nöjd Erik passerar kameran innan han försvinner in i omklädningsrummet. Vad roligt de kommer att ha där, nu när de har vunnit matchen.
Det är med ont i halsen som jag byter om till snickarkläder innan det är dags att gå på julskyltning. Jag är så lycklig, jag är så lycklig!
Det viktiga är att vinna, nu när vi har vunnit kan vi ha roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...