tisdag 2 december 2008

Pensel och färg

Under alla år som vi har haft hus har det varit en väldig åtgång på just penslar och färg. Risken är ju alltid att man blir van att se "skavankerna" i huset och att man lever sig in i det så att man till slut inte ser alla fulheter. Men så en dag så öppnas ögonen och då finns det ingen hejd på det. Då är både väggar, lister, dörrar och trappa så fula och slitna att man bara går igång och gör det. Dit har vi kommit nu - inte en dag till med denna gula färg i hallen.
"Diamonds are a girls best friend" som Marilyn Monroe sjunger, men vet i tusan om det stämmer. Jag har en del "best friends" och det är bl.a Beckers burköppnare för färg då alltså, och sedan ett gäng rullar och penslar. Jag har inte en enda diamant och dessutom är jag inte så glamorös nu när jag har färg i håret och på händerna - men annars så.............
Vi bestämde oss för att laga och spara spännpapp-taket denna gång, behålla de gamla listerna i taket och helt enkelt göra en grov "makeover", piffa upp det utan förmycket krångel. Ta fram släggan som i ett renoveringsprogram på TV, gör vi en annan gång.
När vi flyttade in december 1993, var tapeterna reptilliknande gröna - och jag överlevde.
Ett litet smakprov!
Sedan "piffade" vi till det med gult, men nu är den epoken SLUT!
Så här högt är det i trappuppgången. Tur att vi har "tornet" till hjälp. Tidningarna är borta och nu ska det målas.

Här är murstocken grundad två gånger och mer färg ska på. Kanske blir det rosa, får se.......

, nu är det dags att släcka ner arbetsbelysningen och tänka på sängen. Allt för sent kommer vi i säng numera. Men jag får skylla mig själv. Själv göra, själv ha som det heter och därmed ger jag upp för idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...