söndag 2 november 2008

Vintertid

Ibland kan det vara riktigt fint när det är kallt och snö, men bara ibland!!! Idag såg det ut så här i Åseda:
Jag har bara en vanlig kamera, men är så sugen på en riktig värsting. En såningadär som man kan sätta på ett objektiv och verkligen fånga små saker med. Håller på att kolla och lära mig lite mer om detta så att jag i framtiden kan bli naturfotagraf på riktigt.
Jag minns min första kamera som jag fick när jag fyllde 7 år. Vem ville ha dockor, inte jag! Det var en fyrkantig låda och det var den senaste modellen där blixten var inbyggd. Jag behövde bara skruva på den runda saken fram på kameran och välja blixt så hoppade den upp av sig själv - det var tider det! Annars fanns det ju en liten kub med fyra blixtar som man fick montera på kameran.Den var inhandlad i Åseda Fotoaffär och en instruktionsbok följde med. Jag läste den många gånger så jag inte missade viktig information. Bra bilder ville jag ju göra redan då. Inställning på kameran som man kunde välja på var: moln, sol eller blixt!!!!!!
Jag tror att denna kamera ligger i någon leklåda som vi har i ett av rummen.
Nu blir man ju lite smått förbaskad när mobilkameran gör så dåliga bilder - jag man blir ju väldigt kräsen, eller hur!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...