onsdag 17 december 2008

Back in business

Då telefon och elkablar har svajat för vinden här hemma några dagar har jag inte kunnat koppla upp mig för att göra några inlägg på bloggen. Men Cicci nu är jag på G!! Att rapportera för denna vecka är att skolan har haft Nobel dag och jobbat med det i stort sett hela hösten fram till nu. De har fått skriva en berättelse där Elias fick skriva början på ämnet "När jag var med i OS" och en elev från 5:an skrev mitten och en elev från 6:an skrev slutet. Jag skulle gärna vilja läsa alla berättelser - det måste vara kul läsning. Erik har också varit med och han har då fått skriva slutet på en berättelse ihop med två andra elever. De firade Nobeldagen i FolketsHus och fick tre-rätters middag med obligatorisk dans som bestod av vals. De har tydligen övat detta någon gång på gymnastiken och jag har högljutt hört klagan över detta. Elias var i upplösningstillstånd när han fick veta vem han skulle dansa med. Vem som helst men inte HON. Erik försökte också slingra sig, men skolan hade lottat ut vem de skulle dansa första dansen med och sedan var de tvungna att bjuda upp någon annan på andra dansen och denna person fick då inte säga NEJ! Senare på kvällen bjöds vi vuxna på lite uppträde. Vi fick alltså INTE vara med under själva middagen - det var nog tur för barnen!

Här är Erik som korvköpare i Ronny och Ragges låt.

En cool kille!

Här kan du lyssna och se när Elias spelar inledningen till Titanic med fiol klädd i Nobel-hatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...