söndag 21 december 2008

Vi är med HUND

Så har vi då blivit 5 i vår familj! Jag har länge önskat mig en hund, men det är ju aldrig rätt tid, så jag har velat hit och dit. I går fanns han med i Smålandsposten utan bild och jag fick veta av säljaren att han även fanns på Blocket med bild. Patrik och jag åkte till Oskarshamn idag vid lunch och sa att om han inte är gullig, så blir det inget köp. Den lille valpen kom fram direkt till oss och hälsade, var väldigt framåt och inte alls blyg, gulligare än vad jag kunde föreställa mig. Allt stämde och jag tycker att då finns det inget att tveka på - nu kör vi! Han är en blandras av Cocker Spaniel och King Charles Cavalier, men har inget namn än. Får fundera på det några dagar......... Så just nu springer vi ut och in för att KISSA och jag dammar av mina gamla kunskaper med ett ljust "bra och vad duktig du är" och försöker att komma ihåg hur man överhuvud taget gör med en valp. Vi är numera hundägare och alla i familjen har fått en ny titel; Husse, Matte, Lillhusse1, och Lillhusse2.
Än så länge namnlös men vi löser det de närmaste dagarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...