onsdag 7 januari 2009

Inte en fågel.....................

Varje vinter är det samma sak, inte en fågel syns till i vår trädgård. Varje år bestämmer vi att i år ska vi minsann inte köpa massa bollar och fågelfrön eftersom de ändå aldrig behagar att komma. Jo, men det är ju vi som gör FEL får man då höra. Vi matar inte rätt, börjar försent, läget är fel, det är inte kallt nog, det är fel på automaterna, ja tydligen gör vi allt fel. Men lik f...t så köper vi lite frön och bollar, köper nya automater, ändrar läget, byter träd, gör oss helt enkelt till för några fåglars skull. Men så en dag kom en talgoxe förbi med sina kompisar och det var knökafullt i trädet. Kolla själv! Jag tror att vi kom upp i totalt 7 st talgoxar på en och samma gång - REKORD!!!! På bilden syns bara 4 st men jag lovar, det var 7 st som mest. I den stora björken sitter det ett gäng, och kollar man noga så ser man en och annan svart prick som sitter där och flabbar åt oss. Det var enda dagen som jag har sett några fåglar hos oss, och jag säger bara det att; nästa år då ska vi minsann inte köpa några frön eller bollar......... Jag tror att vi lägger ner matningen på Minervaborgen - matar hellre sniglarna på sommaren, de är i alla fall tacksamma och äter ALLT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...