onsdag 7 januari 2009

Julhyacinter

Hos oss måste det varje år finnas minst en julhyacint i huset för att väcka julstämning. Nu tror du ju säkert att det är JAG som önskar mig det, men så är inte fallet, utan det är Patrik. Varje år blir det ett köp utan att vi egentligen strävar efter det, man kan säga att annars skulle det bli en jul utan skinka - förstår du!?

Är det någon mer än jag som har reagerat på att hyacinten inte doftar som de gjorde "förr". Jag minns när man hade en hyacint inomhus och då luktade det verkligen starkt, maffigt, lyxigt och jullikt. Har de odlat fram nästan luktfria hyacinter? I så fall vill inte jag vara med längre, då kan jag vara utan blomma till jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...