onsdag 21 januari 2009

Jag ska måla hela världen lilla mamma , full av solsken varje dag.

Man ska smida medan järnet är varm är ett ordspråk som kan omförvandlas till; Man ska måla innan penslarna har torkat! Mina penslar har knappt fått vila sedan förra målningsattacken, men nu är det dags IGEN. De är tvättade , insåpade , och väntar bara på att locket till färgen ska öppnas. Men så är det ju det här att ta tag i saker och ting. Idag hördes tunga steg på utetrappan, nästan som när tomten kommer...... Det var tyst ett tag och sedan knackade det....... In kommer min snickare med min omgjorda hurts - så fin den blev! Han kan minsann!
Byrån i hallen har gjorts om från en högre 4-lådors, till en lägre 2-lådors bänk istället. Den höga furuhurtsen tog mer plats kändes det som och passagen mellan hall och hall kändes väldig trång. Idén kom min Polske snickare på när jag bad honom om en liten bänk att sitta på och det är även han som har fixat till hurtsen så bra - TACK!
När den är målad ska den även tjäna som en liten sittbänk för den som behöver sitta när man tar på sig skorna. Spegeln har jag redan målat och den är på plats. Ett litet smakprov!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...