söndag 18 januari 2009

Söndagsvåndan

Så här kan man känna sig ibland och ta mig fanken om det inte är jag på bilden! Det är så jag känner mig just nu.Söndag är en veckodag som i Norden är uppkallad efter den fornnordiska solgudinnan Sol.
I vanliga fall har vi hockeysöndag, med någon match hemma eller borta att spela. Idag var det spelfritt på den fronten, men istället träning. Jag, Elias och Pepsi var hemma, för det var ju så mycket jag skulle göra idag......................................
Först gick Pepsi och jag en MYCKET längre runda än vad han är van vid. Är man tuff då kan man gott gå ut i stora världen några kliv till. Stelfrusen kom jag hem och fick värma vetepåsen för att tina upp - jodå jag hade klätt på mig hela kittet men inte "långkallemånger".
Sedan bara ramlade tiden iväg, förhörde Elias på engelskan, morfar kom och vi fikade, Erik och Patrik kom hem från träningen, borrade ett hål i väggen för att hänga upp spegeln i hallen, smakade Eriks nybakade kladdkaka.........
Vi skulle ha handlat för flera timmar sedan, jag skulle ha strukit kläder, jag skulle damsugit, jag skulle och jag borde, men jag hann bara inte!! Ibland är det bara så, men oftast blir det så på söndagar - är lite "generation against Sundays". Blääääää!

2 kommentarer:

  1. Hej Martina

    Det var lite så jag kände, när jag kikade in till dig första gången, fanns många liknande intressen :o) Lite festligt när bloglovin förslog att jag kanske kunde finna intresse i din sida. Jag fastnade direkt :o)

    Bror som haft TAIF-blogg? Får jag vara nyfiken och fråga vem. Brukar kika in på olika taifbloggar så jag borde nog besökt honom också.

    Ha en bra vecka!
    Häls. Eva-Lena

    SvaraRadera
  2. Hej igen!!
    Holgers syster, känns nästan som jag känner dig ju :o) Konstigt med bloggar man läser och får sig en bild av hur personer är. Vet du din brorsblogg är saknad av många. Tala gärna om det för honom!! Ser gärna att han börjar blogga igen. Vet att jag inte är ensam om att tycka det. Första kommentaren av "lissel" är skriven av min äldsta son :o)

    Jo, jag har varit utan cigaretter i 2 veckor. Idag blev abstinensen för stor och jag gick och köpte ett paket :o( Usch, har dåligt samvete men är inte mer än människa. Får göra ett nytt försök senare. Förr eller senare lyckas jag!! Skam den som ger sig :o)

    Ha det gott. Vi hörs!
    Häls. Eva-lena

    SvaraRadera

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...