fredag 27 februari 2009

Helgen har anlänt!

Japp då kom äntligen helgen, som jag har längtat. Efter en absolut enastående onsdagskväll med vänner som kom på besök och hade maten med sig (så skulle det vara oftare) så kom då en seg torsdag med utbildning på jobbet från 8 till 20. Min hjärna var som potatismos på kvällen och efter att fått rapport från båda barnen hur dagen hade varit så kom Patrik hem från matchen Åseda - Sölvesborg 8-3 och glädjen var enorm. Vi kan ju prata ihjäl varandra och det blev sent, för sent. Pepsi hade en orolig natt och "nattvandrade" och jag sov så där halvbra. Hela veckan har en envis nackspärr gjort sig påmind så torsdagen var en ren pina att sitta med huvudet snett åt vänster för att borden var formade som en hästsko. Så idag var det äntligen dags för massage och zonterapi. Det var ju inte helt underbart eftersom hela foten gjorde ont. Men tyvärr så har nackspärret flyttat sig till andra sidan nu när jag är hemma och Patrik får nog göra en insats här innan det låser sig helt. Men jag tror att jag kan fixa det med lite rödvin och god mat - eller? Ikväll åkte hela familjen för att simma i Hälsan Hus och jag passade på att sola. Jag måste ju få lite grundfärg bara för att känna mig lite piggare och gladare. Ja se kärringar! Imorgon är det dags för hockey och denna gång åker de iväg till Norrköping för att möta Vita Hästen. Elias och jag blir hemma med Pepsi och fixar lite på hemmaplan. Jag har instruerat Erik om hur han ska göra imorgon och tuffa till sig lite, hoppas att det hjälper och att vi vinner matchen. Om vi vinner klättrar vi några pinnar upp, men förlorar vi vill jag inte vara med längre................ fy vad pirrigt! Nu är det dags att sjunka ner i soffan och mysa!

2 kommentarer:

  1. Hi hi, vin och god mat botar väl det mesta. I alla fall vad man vill tro ;o) Jaha, hur känns det att vara kärring då? Inte så farligt , va? :o)

    Du får gratta grabben till vinsten mot Sölvesborg. Håller tummarna för Erik och Åseda imorgon. Nu när inte Taif spelar får jag väl hitta ett annat lag att hålla tummarna för ;o)

    SvaraRadera
  2. Hallo ni på Minärvaborgen!Jag har läst nu alla
    illusioner om alla vardagliga upplevelser-såsom
    familjen,hundar och arbete.Vi här på landet har
    andra drömmar -vi tycker att alla nyheter från
    dig är goda.Hålsar er polske Snickaren-hej

    SvaraRadera

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...