måndag 2 februari 2009

Pimpelfiske med Logistikavdelningen

Så kom då dagen i lördags när Logistikavdelningen skulle samlas för pimpelfiske . Ja en del skulle samlas mer tidigt än vissa andra, och jag som då tillhör gruppen "vissa andra" var mer intresserade av att grilla korv och marshmellows.
Svalde du korvarna Pepsi, spotta ut i så fall!
Här grillar Philip och Elias pinnar.
Även jag kan pimpla, tror jag, för jag hade faktiskt napp!!
Vid 10-tiden trillade vi korvgrillare (tjejerna) in till den stora pimpeldagen. Då var det redan två gäddor fångade och fiskelyckan var nog ganska stor. Eftersom vi skulle ha utedag så tog jag med HELA familjen inklusive Pepsi. Det var flera barn med och det var en riktigt rolig dag med ganska bra väder.
Efter en stund small det plötsligt till och det förklarades att det fanns en fisk på kroken. Först sprang Sjöblom och efter kom hela skaran av barn för att kolla på fisken som hade fångats. Alla hjälpe till och barnen var överlyckliga, stora som små!
Det var en JÄTTESTOR haj!
Nja, ok då, det kanske var en jättestor gädda!Här har Elias fångat en 4cm stor abborre!
Den syns längst ner, nästan på backen. Man kan tro att det är draget som syns!
Erik vill också prova på fiskelyckan.
Insamling av Kaveldun. De var roliga att slänga på elden då de exploderade och blev som bomulssbollar. Här förklarar Tuva tydligt och bestämt vad som finns i lådan, för Elias. Här grillas det i långa banor! Janne håller koll på sitt fläsk så inte Pepsi tar det, ja fläsket som han ska grilla alltså! Mr Seaflower visar hur man förbereder.

1 kommentar:

  1. Hallo storfiskarn ;o)

    Verkar som en lyckad fiskardag!! Men vet du, det är inte storleken som gör lyckan. Bara att få en 4 cm aborre skulle göra mig lycklig. Ja, till och med ett litet napp :o)

    Kram E-L

    SvaraRadera

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...