söndag 1 februari 2009

Hockeysöndag

Yes! Vi vann mot TAIF med 3-2 En seger är aldrig så skön som när det är en otroligt jämn match och sekunder blir till minuter, och minuter till timmar............ Jag stog på läktaren mellan två damer som är farmor och mormor till spelare i vårt lag. Jag vet inte vem som var närmast en hjärtinfarkt, jag eller dem. Det var så otroligt jämt så att man ibland glömde att andas, axlarna åker upp till öronen, tårna viker sig i skorna, händerna knyter sig och rösten liknar en björn som vrålar för full hals. Inte konstigt att jag har ont i halsen....... Nu när matchen är slut, har även jag tagit slut. Orken är borta, jag vaknar upp och inser att jag inte är i ishallen och kanske borde jag tänka på att laga mat. Hjärnan tar ett tag innan den jobbar sig igenom spänningen och slutligen är tillbaka i verkligheten - det är jobbigt med hockeysöndag!

1 kommentar:

  1. Hi hi, kan riktigt se er på läktaren :o) Grattis får jag önska till segern. Själv ska jag snart se Örebro-Taif på lgsports. Hoppas verkligen på vinst.

    SvaraRadera

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...