tisdag 24 februari 2009

Vardagshändelser

Ja ibland rullar dagarna på och man är lika glad när man får gå och lägga sig som man är trött på morgonen. Det är inte ofta som vi alla är samlade en längre stund på kvällen, utan alla har sitt som ska klaras av som t.ex hockeyträning, läxor, brandövning, fotboll, handla, och där emellan ska alla hinna äta och då är det bra om jag har lagat mat också:) Nej jag gnäller inte, jag bara summerar och benar ut skulle jag vilja kalla det. Elias kom hem från skolan idag och berättade att han hade lärt sin kompis Job "några tyska ord" som senare visade sig vara en hel mening. Ja vad var det för ord då, undrade jag när vi åt middag. Mein Lama braucht eine Electrische Zahnbürste!!!!!!!!!!!!! Min lama behöver en elektrisk tandborste Var han får allt ifrån är ibland svårt att fatta, men vad jag skrattade. Jag kan inte sluta skratta när jag tänker på det. Detta hade han hört på ett tyskt barnprogram - det är ju alltid bra att kunna lite av sådana meningar också.

1 kommentar:

  1. Hi hi, den där frasen får jag allt lära mig. Kan jag ju ha användning av, till hösten då jag kliver över på exportbiten *asg*

    Ha de bra!
    /Eva-Lena

    SvaraRadera

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...