lördag 8 augusti 2009

Semestern går mot sitt slut.

Ja, med slutet menar jag då att semestern är på sista versen och sjunger. Jag har väl nästan helt skippat att blogga under semestern och lite av sommaren kommer att dyka upp här under det närmaste. Varje år är det samma sak att semestern skenar iväg och plötsligt har dessa fyra veckor sprungit iväg och det är dags att ställa klockan för att komma upp i tid. Hur klarade jag att komma igång förra året?
Man glömmer fort, och tur är väl det. Det gäller att fokusera på något längre fram, något som lockar, något som man längtar till - Italien.
Vi har haft en bra sommar med sol, bad, vila, grillningar, vänner, och roliga minnen som vi kan plocka fram i höstrusket längre fram. Är det något som jag samlar på så är det just resminnen eller speciella händelser, dofter, musik eller uttryck som betyder någonting och som är värda att plockas fram under mer tråkiga stunder. Ja, jag är en totalt hopplös drömmare och kan ständigt resa både hit och dit, utan att du vet om det, flera gånger om dagen. Jag älskar att drömma mig bort.
Efter ett antal grillningar i sommar, med god mat och gott vin känns det som om det är dags att stänga dörren till stugan och ställa in grillen för att blicka framåt mot en underbar höst. Det blir en spännande höst med en spännande fight mellan mig, och mig själv.
Jag spänner fast säkerhetsbältet och kastar mig utför, håll tummarna...................................

2 kommentarer:

  1. Ja, tänk vad fort veckorna rullar förbi. Det är bra att man tycker som du att semestern varit bra.

    Ha det gott / Kram Eva-Lena
    Ps. jag håller tummarna ;o)

    SvaraRadera
  2. Hoppas att dina tummar är stora, enorma:)

    SvaraRadera

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...