onsdag 30 september 2009

Godisburk

Ibland hittar jag saker i affärerna som jag bara inte kan låta bli. Jag gick förbi den här burken två gånger på Tassar och Morrhår och tänkte att den är nog ganska dyr så det är lika bra att jag skippar tanken på att köpa den. Men så tyckte jag att lite roligt måste man väl ändå få ha, eller!?
Den var "nästan" gratis:)
Det är en perfekt godisburk för Pepsis träninggodis. Jag passade även på att köpa med "smågodis" i blandade storlekar och smaker. Det har gett resultat vill jag lova. I måndags på hundskolan blev han plötsligt den hund som jag aldrig trodde att jag skulle få äga en gång till. Han blev i sinnet precis som vår gamle Nimba och förändrades ute på plan. Han gick helt plötsligt stolt som en tupp i linan och hade en ögonkontakt som jag bara har kunnat drömma om. Det tände ett hopp om fortsatt rolig träning, och vi är nyss hemkomna från en träningsrunda kombinerad med promenad. Det var hur roligt som helst att se honom utföra "hit" med perfekt sitt på vänster sida. Ligg och stanna kvar gick också galant. Nu har jag lagt till "igenom" och även det verkar funka ganska bra. Vad roligt det är med hund!
Det jag lägger mest krut på just nu är linförighet. Han är en framåt kille som drar, vilket jag absolut inte gillar. Därför har jag köpt in ett Retriever-koppel som jag har tränat honom med och nu använder jag det på alla våra promenader. Vågar man säga att det har givit resultat, för det har det verkligen gjort. Vi har en bit kvar innan det funkar perfekt, men det är något som jag måste jobba med, inte hunden. Det är jag som är otydlig i mitt sätt att visa vad jag vill, men jag vet att med tålamod kommer man långt.

2 kommentarer:

  1. haha. du skriver roligt. vilket fint hus ni har. ja, det var ju några år sen jag var där tyvärr!

    Jag längtar så till vårt hus. Tanken är att vi ska flytta in i början av juni. det är absolut senast..

    ha en trevlig kväll.kram

    SvaraRadera
  2. Du/Ni är alltid välkommen förbi. Trodde att ni skulle komma förbi i somras, men ni hade väl inte haft så bra väder sa Fredrik.

    SvaraRadera

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...