fredag 2 oktober 2009

Höstmarknad

För någon helg sedan var jag iväg uti skogarna och besökte en "höstmarknad" i Uranäs. Har aldrig hört talas om stället och det var mitt ute i böleskog och jag blev allt lite osäker på om vi skulle hitta dit. Efter en slingrande smal grusväg som inte hade tillåtit ett möte med en annan bil, öppnade sig plötsligt skogen. Där mitt i ingenstans fanns det en by som hette Uranäs - man blir förvånad över hur många ställen det finns som man inte har någon aning om.

Tyvärr så glömde jag kameran hemma, och jag lovar att det hade varit något att fotografera. Där kan man snacka om ögongodis - inte svårt alls att hitta något att ta med sig hem.

Den här stora härliga pumpan fick följa med hem och pryder stentrappan.

Ett flätat hjärta hänger på ytterdörren och just nu har jag dekorerat det med Rönnbär. Till jul kan jag ju dekorera det med glitter eller kanske änglar, ja det är ju bara att ändra efter humör och säsong.

Köpte med mig en ljungplanta hem, en annan rolig pumpa och det svetsade ägget som ligger i byttan.



2 kommentarer:

  1. Jätte fina grejor ... jag har ´heller aldrig hittat ut dit men jag har förstått att jag missat nåttt , det är ju många som har pratat sig varm att hon är så duktig!!!

    SvaraRadera
  2. Jag gillar också pumpor. "ägget" i krukan får mig att tänka på äggen som låg på poolbotten i filmen "Cocoon". Vet inte ifall du sett filmen...det var i allafall en gullig film ;o)

    Ha en go fredag!
    Kram Eva-Lena

    Ps. det ser lite annorlunda ut nu när man lägger en kommenter men det funkar bra :)

    SvaraRadera

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...