måndag 19 oktober 2009

Då trädgårdsmästaren kom på besök

En konstnär, har jag hört, kan aldrig låna någon annans penslar, lika lite som min trädgårdsmästare kan låna mina redskap. Därför tycker jag att det ser ganska roligt ut när hon kommer med just sina egna redskap som här.



Innan hemfärd är redskapen snyggt packade och allt har sin plats. Med tanke på hur kass vår skottkärra är, så är jag väldigt förvånad över att hon inte tog med sig sin egna hit också. Man måste se det roliga i livet - och det är inget svårt alls när hon jobbar på i full fart och skvätter jord i hela mitt ansikte.
Efter arbetet en välförtjänt vattenpaus.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...