torsdag 15 oktober 2009

Vår egen hjälte.

Nu så här när det värsta är över, säger jag som Elias brukar säga;
-Om en månad eller två, kan vi alla skratta åt det här.
Det har varit en lång väg, och det är skönt att vi har kommit så här långt. Förra året när han fick en ny trumhinna konstaterades det att hans hammare och städ var helt överväxt av hudceller och inte kunde räddas. Efter den 8 timmar långa operationen piggnade han inte till som han skulle och efter mycket om och män så kom öronläkaren upp för besök och blev orolig. Det hela slutade då med att Elias även åkte på en blindtarmsinflamation och var tvungen att opereras igen. Inte så bra då han redan hade varit sövd så många timmar, men det fanns inget alternativ.

Ett år senare som nu i dagarna, så var det dags för operation igen,  etapp 2 av örat, för att sätta dit hörselbenen som saknades, samt kolla en extra gång att inga hudceller fanns kvar i örat. Detta gick i alla fall smidigare än förra gången. En del frånvaro från skolan har det blivit, men han har jobbat på hemma utan gnäll.

Kommande vecka ska vi in för hörselkontroll och det ska bli spännande. Jag antar att det kommer ta ett tag till innan allt har läkt och örat kan fungera som det ska. Men redan nu tycker Elias att han hör lite bättre och jag kan intyga om att volymen på TV:n har sänkts betydligt.

En dag skulle vi ut och gå efter att han hade varit inomhus i nästan två veckor. Då fick vi klä upp honom så här och han tyckte själv att han såg ut som en rappare - coolt! Till och med Elias tyckte att det var skönt att komma ut i friska luften och det är annars inget som man får höra av honom - ganska kul!

Nu väntar vi bara på att håret över örat ska växa ut igen. De var nämnligen tvugna att raka bort en del hår och Elias vägrar att klippa bort det helt över båda öronen. Ja det är tur att hår växer ganska fort, men tills dess så får han se lite "ojämn" ut.

4 kommentarer:

  1. Jösses, vad han har fått gå igenom. Hoppas verkligen det blir bra till slut. Ni ska se att han säkert skappar ett mode i både huvudbeklädnad och frisyr ;o)

    Måste ge dig beröm för sidan. Den var fin innan men nu är den sketa fin ;o) Får lust att fixa och trixa lite med min nu. Headern du gjort med bilderna är KANONFIN!!

    Ha det gott och ge Elias en kram från tanten på nätet :)

    SvaraRadera
  2. vilken fin sida du fått. vad roligt.

    hoppas ni får en trevlig helg. hälsa familjen

    kram

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att ni gillar min nya sida. Måste dock erkänna att jag har fått hjälp, men där vi har utgått från mina idéer. Tanken är att jag vill lära mig att pyssla med det här själv framöver OM jag någonsin kommer att lära mig.

    SvaraRadera
  4. Underbart att allt har gått bra!!! Elias är fantastiskt tapper o cool!!!
    Din sida är kanonfin:-).
    Hälsa hela familjen, från oss i Klavre..:-)
    Kramar i tusen

    SvaraRadera

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...