torsdag 25 februari 2010

Äntligen hemma

Nej jag tänker inte på renoveringsprogrammet på TV, utan................

Erik har kommit hem!

I söndags åkte han tillsammans med Patrik från Växjö till Helsingborg med tåg, för att hälsa på sin kompis. Patrik åkte med för att visa hur det funkar med byten, tider, platsbiljetter m.m. Sedan åkte Patrik hem med vändande tåg och Erik fick några dagar tillsammans med sin kompis.

Idag var det så dags för Erik att ta sig hem till Växjö på egen hand. Han var så nervös men allt gick jättebra och nu har jag en riktig globertrotter till son. Det är ju inte lätt alltid det där med tåg om det blir förseningar, byten, ont om tid vid byten, fel perong, fel information, men det som slutligen räknas är ju att man löser det och till slut sitter på rätt tåg.

Han och kompisen har haft några roliga dagar ihop och hittat på en hel del i Helsingborg. Jag vill också åka till Helsingborg och gärna Helsingör.............

Ja äntligen är han hemma och det får han allt vara ett tag framöver innan vi släpper iväg honom igen.

2 kommentarer:

  1. usch .. nu har du då bara en liten son hemma .. för fasen va stor han är nu då och fixat detta själv utan mammas vakande ögon ...Bra gjort , i dessa inställda tåg tider !!!!

    SvaraRadera
  2. Vad duktigt av honom! Det får du hälsa till honom från mig. För visst kan det vara knepigt med byten och allt. Ja du Martina nu klara han sig snart på egenhand. Vad ska mamma hitta på då? :D

    Ni får ha en underbar helg!!
    Kram Syrran ;)

    SvaraRadera

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...