onsdag 4 augusti 2010

Aspö

Då var det dags för oss att ta en minisemester hos min bror som nyligen har "blivit med" sommarstuga på Aspö i Blekinge skärgård.

En fantastisk dag med sol, vind och vatten (Elias vill att jag skriver så, och jag tycker också att det är helt rätt att använda dessa ord).

En gammal eka som troligen någon har glömt bort att han äger, och förkunnar en äldre skärgårdsbild. 


Thomas fanns redan på plats när vi anlände och rullade ut den röda mattan inför vår ankomst.
Mormor och morfar stannade över dagen och begav sig senare på eftermiddagen hemåt igen. Resterande klanmedlemmar stannar kvar och övernattar i stugan.


Nu ska vi strax ut med båten och prova våra nyinköpta flytvästar, för utan flytväst blir det ingen båttur. Sedan är det ju aldrig fel med lite grillat eftersom "sjön suger" som man säger.
Nu hör jag måsarnas skrik och jag älskar verkligen fiskmåsar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...