måndag 9 augusti 2010

Göra ingenting

Fortfarande semester, i två hela veckor till och det känns ganska ok faktiskt. Just nu har vi några dagar på Öland och om det är någonstans där det känns helt ok att göra ingenting så är det just här. Det blir en hel del läsning och då är det inte bara jag som läser, utan hela familjen är just nu inne i ett lyckorus av att ha funnit en serie böcker som man bara vill läsa. T.o.m. vår svårknäckte Erik som aldrig har velat läsa en bok, hur mycket än fröken och vi har tjatat, har nu äntligen funnit "sin" bok. Det roliga är att Elias står i tur och också vill läsa samma böcker, så nu har jag hittat dem på biblioteket och de är i full gång.


Innan vår resa till Italien var jag på pocket-jakt i Växjö och grabbade tag i tre böcker varvid två av dem var av samma författare. I kassan sa kvinna till mig att jag hade gjort ett bra val, för det var tydligen väldigt populära böcker. Både Patrik och jag har läst dem och de var faktiskt jättebra och lättlästa. Nu har jag beställt ALLA böckerna i serien som vi inte har läst. Ser fram emot att läsa dessa kriminalserie-böcker som utspelar sig på Gotland.

     

Men även om man inte gör någonting en dag, så blir man till slut hungrig. Vad passar bättre än att grilla en härlig köttbit och avnjuta den med ett glas rött och mozzarella-oliv-tomat-basilika-tallrik.


Det är inte alltid så lätt att göra ingenting, man får öva på det, och det kan ta år innan man vet hur man ska göra. Men när man väl har hittat dit, då har man funnit en gyllene länk som är guld värd. Livet kan vara bra skönt ibland!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...