söndag 22 augusti 2010

Verktyg

Det finns olika verktyg för olika ändamål. Idag tänkte jag
visa några verktyg från de verktygstavlor som jag
är uppvuxen med och som är en bra
grund att bygga vidare på. Tycker att det
är ganska roligt att se hur
våra egna verktygstavlor växer i storlek. Verktygen här nedan är
då alltså inte våra, utan mina föräldrars.


Ett litet virkeslager är heller aldrig fel och åtminstone några
enkla brädor eller lister bör man ha i sitt lager.
Det är ungefär som att alltid ha smör, ägg och kött hemma i kylen,
då klarar man sig alltid.


Om man sköter sina verktyg håller de förhoppningsvis
i evighet, som här, och påminner om en
svunnen tid. Vet inte varför jag
gillar gamla verktyg, jag bara gör det!


Utan verktyg kan man inte snickra,
och snickra vill man ofta, (eller behöver ofta), då
man varit på IKEA.

1 kommentar:

  1. Min skruvdragare är min allra bäste vän bland verktygen :)

    SvaraRadera

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...