lördag 28 augusti 2010

Pepsi på kräftskiva


Som han har tjatat Pepsi, om att få ha en kräftskiva
med eget kok och egen hatt.
Så var så goda, här kommer Pepsis
rapport om sin
kräftskiva 2010.

Kräftorna ska bada först. Jag fick
vara försiktig så att den inte
högg tag i min nos den
rackarn. Sedan sprattlade den till ibland
och då blev jag så jäkla rädd och
sprattlade till jag med, och då blev
väl morbror Thomas rädd och hoppar till
han också, ja och sedan var vi igång allihop och hoppade.
Vi såg ut som poppande popcorns!


Det är faktiskt ganska jobbigt att koka kräftor
så där mitt i veckan. Spännande, men jobbigt.
Var bara tvunget att vila mig
lite emellanåt.
Ser du att jag ligger i grodformation?!
Så skönt att sträcka ut
ordentligt i alla leder.

Matte sa till mig att ta det lugnt med
både kräftorna och vinet. Men
antagligen fanns det en
dålig kräfta med på
fatet för här börjar jag att bli
lite slirig. Men oj
så skoj jag hade säger jag bara, ja fram till
hit i alla fall.


Till nästa år måste jag bjuda in en polare
så att fler får ha roligt
på kräftskiva.
Idag är det vilodag för mig, välbehövligt kan jag
bara säga efter en så´n unforgettable fest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...