söndag 31 oktober 2010

Tänd ett ljus och låt det brinna....

I helgen handlade jag
på mig ett och
annat ljus, kan jag ju lugnt erkänna.

Jag tänder nästan alltid ett
ljus varje morgon vid
frukost, sommar som vinter.
Fredag och lördagskväll
blir det också ett och annat  stearinljus.


Det ger en sort ro att
titta in i lågan och
det är lätt att sväva iväg
med tankarna.

Min farmor tände också alltid ett
ljus när jag var där, och kanske
har det satt sig fast i mitt inre utan
att jag har märkt det, förrän tills nu!
Det slog mig nämligen just nu, att
hon alltid tände ett ljus när vi
skulle äta.

Ja jag älskar tända stearinljus!


1 kommentar:

  1. det gör jag med .. fast jag är dålig just på sterinljus ... jag tänder ett 20 tal värmeljus varje kväll och nu när mörkret är även på morgorna så tänder jag ett par tre varje morgon också ... så mysig tid nu när man kan tända ljus innne ...

    SvaraRadera

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...