fredag 12 november 2010

Köttfärsgratäng

I veckan när hjärnan hade tagit semester
från min kropp, fick det bli
köttfärsgratäng, eller vad man nu ska
kalla detta.
Börja med att fixa till en god köttfärssås.
Inte för torr.
Jag blandar i buljong, soya, passerade tomater,
tomatpuré och en skvätt grädde i min sås.
Under tiden ång-kokade jag ett
blomkålshuvud som jag delade i mindre bitar.
Jag har en pastagryta som består av två delar
från IKEA. Den kan man även använda till
att ånkoka grönsaker i. Det gör jag ofta!

Först i med den ångkokta blomkålen, lite
ost, på med köttfärssåsen, mozzarella-ost
och färska tomater.

Krydda.
In i ugnen i ca 200 grader tills osten
har blivit gyllenbrun.
Till detta serverades en sallad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...