lördag 15 januari 2011

Äventyr en lördag

Vi talade bara om för killarna att på lördag, då ska vi hitta på
något tillsammans. Det blir lite mer spännande så, när man inte
talar om precis allt som ska hända. Elias blev ju eld och lågor och
försökte att luska ut vad det var som vi
kunde tänkas hitta på. Erik är mer cool och låtsas att han
inte bryr sig, men använder sina paraboler som helt
plötsligt hör minsta ljud.

När vi löste ut våra förbokade bio-biljetter två timmar
innan föreställningen, kom Elias försiktig fram till mig och viskade;
Jag vill inte verka jobbig nu, men efter bion skulle
jag verkligen behöva äta något. Egentligen är
jag hungrig redan nu.

Extra roligt blir det då att kunna viska i hans öra;
Du, ser du restaurangen där borta?
Dit ska vi gå nu och äta, och du får välja vad du vill.

Så först var det lite shopping, lunch-buffé och sedan filmen
Kung Caspian och skeppet Gryningen.

Bild lånad av SF-Bio
En mysig dag, alla tillsammans och ett minne
att lägga till i "minnes-burken" huvudet.
Bra att kunna plocka fram roliga tankar om det kanske
dyker upp en tung dag någon gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...