fredag 4 februari 2011

Tillbaka blick

Just nu vill jag verkligen att vintern tar slut.
Jag vill se grönt gräs, rosa rosor och lila lavendel.
Så här såg det ut i maj förra året i Uranäs.


Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det exakt är
som gör att jag känner en sort Lanthandel-stil
över det här fotot. Varje gång jag är i Uranäs
så fastnar jag liksom just här och sorlet
i bakgrunden gör att jag förflyttar mig till en annan tid.
Det är magiskt!


Den stora tjocka tampen, kramar om den lilla kättingen.
En bild som visar att stor tar hand om liten.....kanske...
Det rostiga, lite mer hårda, möter upp det mjuka
gröna från växterna och plötsligt så ändras fotot från trädgårdsinredning
till en vardagsbeskrivning i våra liv.


Längtar till våren då man kan åka hit till Uranäs och
förflytta sig till en annan tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...