onsdag 6 april 2011

Chokladmousse

Grundreceptet har jag hittat hos Fröken Fru.
Det såg så smarrig ut så jag var bara tvungen att prova förra helgen.
Jag har ändrat lite efter tycke och smak och så här gjorde jag.

3-4 portioner
200gr 70% mörk pepparmynts choklad
3st äggulor
3 dl vispgrädde

Smält chokladen i vattenbad, låt svalna något.
Vispa äggulorna fluffiga och tillsätt sedan den
smälta chokladen.
Rör så länge tills du har en fin och glansig smet.
Vispa sedan grädden och rör ner den i chokladsmeten.
Ställ kallt i kylen några timmar.

Dekorera med hallon.




De fina desertskålarna har jag fått av kära mor. De är
från glasbruket här i Åseda där hon jobbade en gång i tiden.
Det känns absolut lyxigt att få äta chokladmousse ur dessa.
Det är grädden på mousset kan man säga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...