söndag 3 april 2011

Pepsi rapporterar

Det blåser en förändringens vind omkring mig.
Ja, jag kan inte riktigt säga om det är för att matte så sakteliga rakar
av mig pälsen, eller om det faktiskt är så att allt som händer i huset, händer med en rasande fart. Matte har väl gått och köpt en rakmaskin för att
kunna få fram en Kinesisk nakenhund ur mig. Pälsen växer snabbare
än vad hon hinner med.

Mina öron kontrolleras dagligen och numera är det inte lönt att smita
undan. Lika bra att få det överstökat då matte ändå är så jäkla
envis. Hon är bestämd och jag är ju så smart så att jag förstår att
det inte är lönt att bråka.


Jag är väl inte så där jätte glad i att behöva duscha efter varje
promenix som vi gör, men även där så är det inte lönt att bråka.
Vips så är jag i "min" dusch, torkas och masseras och allt
går givetvis i ett rasande tempo.

Jodå, jag har egen dusch. Matte och husse tycker att det är så smidigt,
men jag hade väl helst sett att jag INTE hade haft tillgång till en dusch.
De menar på, att det är fullt med sand under min mage och i tassarna.
Å vad gör det!!!
Det trillar ju av i soffan när jag torkar, och det sköter sig helt själv
när jag ändå sover en stund.

En annan förändring är att jag får mindre mat. Det är så jäkla
orättvist. Vågen som troligen är helt opålitlig påstår tydligen
att jag har lagt på mig 2 kg. Jag har alltid haft en kraftig
benstomme, det går inte att ändra på. Nu klämmer man mig
runt magen och trycker in min päls för att se hur läget är.
Men jag ligger i startgroparna för att börja träna och då löser sig
det där med min benstomme och maten automatiskt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...