torsdag 14 juli 2011

Bläsinge

Jag ignorerar helt enkelt att regnet öser ner där ute, och välkomnar
att efter morgondagen börjar min semester.
En sommarbild från Bläsinge hamn på Öland, dit vi nästan alltid åker bara
för att kolla till båtarna, fiskmåsarna, de små bodarna, människorna
och andas havsluft.
En lite idyll som ger mycket energi!
 

Jag älskar hav, ja vatten i alla dess former och jag trivs bland båtar.
Jag tycker mig känna att jag har varit fiskmås i mitt förra liv,
för jag älskar att vara i, över och runt vatten, däremot inte så jätte
förtjust i att kanske vara PÅ vattnet i en båt. Har lätt för att bli
åksjuk, så fiskare har jag inte varit - helt säkert!
 


4 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder du tar Martina!! Det ser härligt ut.

    SvaraRadera
  2. Tack Helena!
    Roligt att du gillar bilderna!

    SvaraRadera
  3. Men du ... Så skrikig som en fiskmås har jag svårt att tro att du kan vara eller vart !!!:)))...men däremot likasnabb som en mört !!:)))

    SvaraRadera
  4. Haha Trebarnmamman, du skulle bara höra mig när jag för en stund sedan gjorde mitt "semester-skrik" DET kan inte ens en fiskmås fixa:)

    Tack för att du hälsar på!

    SvaraRadera

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...