söndag 17 juli 2011

Shopping för 30.000:-

Idag har jag shoppat för säkert 30.000kr!
IN MY DREAMS!

Innan du trillar baklänges, låt mig förklara medan jag
lägger upp ett brett leénde.

Stegade in på Media Markt och tittade först på en Ipad
Njää, vet inte riktigt om det är en sådan jag behöver, eller ens om jag vill
ha en. Butiksbiträdena slogs om att få assistera mig, de såg mig
som en kund beredd att köpa ALLT.

Rundade bordet och kom fram till en Apple MacBook.
En ren dröm å en sådan vill jag bara ha!


Alla försäljare drogs till mig och alla ville de var behjälpliga.
Undrar var alla de fanns i julas när jag verkligen behövde
hjälp och ingen av de få som jobbade då hade tid för mig?

Stog där länge och väl, kände, testade, surfade, stängde och
öppnade locket flera gånger.
-Köp mig sa den intelligenta datorn,
-Kan inte sa en mer intelligent Martina.
Men oj vad jag saknar den, vill bara ha!

Stegade sedan iväg till kameraobjektiven. Hann inte mer än komma dit
förrän en försäljare undrade om jag behövde hjälp.
Massor med hjälp fick jag och larmen tjöt för fulla hals.
Han kopplade bort både kamera och objektiv från hyllan så att jag
fick testa Canon EF 100/2,8 L IS USM Macro, allt medan
larmen tjöt. Han kunde inte stänga av dem - skitkul!

Lämnade snällt tillbaka både kamera och objektiv och bad honom
att låsa fast allt igen så att larmet kunde stängas av. Vidare
gick min rundvandring till massagestolarna där jag fick en skön
och välbehövlig ryggmassage. Pigg och glad stegade jag sedan
vidare till mobiltelefonerna och provshoppade lite där. 

Kändes helt underbart att kunna shoppa fritt så här en dag - haha!
Var så nöjd och glad hem i bilen så att jag faktiskt
trodde att jag hade med mig en Mac hem - in my dreams.
Men en dag blir drömmar sanna....undrar när det blir?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...