onsdag 20 juli 2011

MVG

Min årliga tandkontroll hos Tandvårdshuset i Vetlanda gick
snabbare än kvickt och resultatet blev MVG.
Att betala 650kr för ett MVG (mycket väl godkänt) gör ju att jag osökt börjar fundera på vad den med G (godkänt)får betala och
 inser med fasa att den stackaren som får IG (icke godkänt) måste bli
ruinerad.


Stänger fort munnen, betalar, och är glad för att jag har klarar
ännu ett år utan caries. Rädslan för tandläkaren ebbar så sakta ut
och jag inser att jag har haft en enorm tur med att hitta "vår tandläkare"

Mina båda följeslagare Erik och Elias går också till Tandvårdshuset, och vi har gemensamt utlyst detta ställe till världens bästa tandläkarhus.
Vår tandläkare Antoinette Tjäder är helt "outstanding" och hon får MVG+
av oss alla.

Med tanke på att vi i vårt förra liv var totalt hysteriskt rädda för att
gå till tandläkaren - vågar vi nu gå dit utan att ta lugnande medel.
Tänk vad underbart livet ändå kan vara så här samma dag som vi
har varit på "tand-besiktning"

1 kommentar:

  1. Åh, vad ni har varit duktiga att borsta tänderna :) Skönt att bara behöva gå till tandläkaren en gång.
    Kram

    SvaraRadera

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...